Dlaczego warto wybrać rower stacjonarny, by lepiej wyglądać?

Autor zdjęcia: marbo-sport.pl

Mamy wiele możliwości, aby lepiej wyglądać. Najlepszy do celu tego będzie sport. Dzięki niemu zyskamy więcej energii i mnóstwo dobrego samopoczucia. Aktywność fizyczna to doskonały sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów i stworzenie atrakcyjne sylwetki. Ten artykuł skupia się na rowerach stacjonarnych i na tym, co dzięki nim można zyskać. Dlaczego warto na nich ćwiczyć?

Nie trzeba nigdzie wychodzić

Ilu z nas mówi, że chętnie by ćwiczyło, ale nie ma na to czasu w ciągu dnia? Własny rower stacjonarny w domu to doskonałe rozwiązanie tego problemu. Wystarczy, że znajdziemy jakieś 20-30 minut kilka razy w tygodniu, aby się na nim przejechać a nasza forma i stan i wygląd fizyczny ulegną poprawie.

Co więcej, możemy międzyczasie oglądać swój ulubiony serial, rozmawiać z bliskimi czy słuchać muzyki, która nas zmotywuje do działania. Nie jesteśmy narażeni na trudne warunki pogodowe czy wzrok ludzi, którego wolelibyśmy unikać.

Zdrowsze niż bieganie

Jazda na rowerze stacjonarnym jest doskonałym ćwiczeniem aerobowym. Jest też znacznie zdrowsza od biegania. Używanie roweru nie wpływa tak destrukcyjnie na kolana. Szczególnie jest to istotne dla ludzi z nadwagą, ponieważ biegane z nią prowadzi do poważnych kontuzji! Więc rower stacjonarny jest doskonały dla każdej osoby z wagą powyżej normy, dla której bieganie nie jest najlepszym pomysłem.

Zrzucenie kilogramów

Jazda na rowerze to doskonałe ćwiczenie tlenowe, które angażuje bardzo duży procent naszego ciała. Dzięki temu spalanie kalorii jest wysokie i może się to przyczynić do utraty kilogramów. Więc jeśli chcemy wyglądać szczuplej, to treningi na rowerze będą nam w tym skutecznie pomagały.

Poprawa wyglądu sylwetki

Treningi rowerowe to nie tylko utrata zbędnej tkanki tłuszczowej, ale także poprawa wyglądu całej sylwetki. Ciało staje się bardziej jędrne, wygląda lepiej, młodziej, zdrowiej.

Więcej energii i lepsze samopoczucie

Rower stacjonarny to rewelacyjne narzędzie do tego, aby mieć więcej energii. Regularne ćwiczenia sprawią, iż nasza wydolność tlenowa wzrośnie i dzięki temu będziemy mogli zrobić więcej a przy tym mniej się zmęczyć. Młodszy wygląd i utrata zbędnych kilogramów to kolejne zalety wypływające z ćwiczeń. Podczas treningu na rowerze wytwarza się w ciele hormon szczęścia, który sprawi, że na co dzień będziemy czuli się znacznie lepiej!

Czy warto wybrać?

Z pewnością stacjonarny rower jest wart tego, aby go zakupić. Dzięki niemu można skutecznie rozpocząć walkę z nadmiernymi kilogramami oraz ze zmęczeniem i brakiem sił. Ćwiczenia na nim sprawią, iż będziemy wyglądać młodziej, a endorfiny sprawią, że uśmiech na naszej twarzy zagości już na stałe. Jeśli dużo ważymy i nie możemy biegać (ze względu na kolana), wtedy rower także jest dobrą opcją.

Sprzęt sportowy a gubienie zbędnych kilogramów

Autor zdjęcia: marbo-sport.pl

Zapisując się na siłownię lub zaczynając regularnie ćwiczyć w domu najczęściej podejmujemy takie decyzje w celu zrzucenia paru zbędnych kilogramów lub wzmocnienia naszej kondycji. Taki trening w połączeniu z dietą przynieść może szybko widoczne efekty. Zresztą nie tylko fizyczne, ale i psychiczne – dzięki dotlenieniu organizmu wzrasta nasza wydolność sercowo-naczyniowa, polepsza się samopoczucie i średni nastrój, a także znikają problemy ze snem lub bezsennością. Do zdrowego trybu życia dążyć można na wiele sposobów, lecz jednym z najbardziej wydajnych jest połączenie treningu siłowego z cardio (zarówno wysiłkiem tlenowym, jak rower stacjonarny, trucht czy jogging oraz wysiłkiem beztlenowym, jak interwały, czyli krótkie serie sprintów przerywane odpoczynkiem).

Możliwości jakie daje korzystanie z roweru stacjonarnego

Jak wiadomo, każda – nawet najmniejsza – aktywność ruchowa korzystna jest podczas próby pozbycia się zbędnych kilogramów. Oczywiście, żaden sport nie przyniesie wymiernych efektów, jeśli nie dodamy do niego zbilansowanej i zdrowej diety oraz minimalnego deficytu kalorycznego. Ruch ma nam pomóc go zapewnić i nawet jeśli jednego dnia zjemy więcej, nic straconego, gdyż to wszystko spalić możemy chociażby dzięki bieganiu czy jeździe na rowerze. Te czynności należą do jednych z najpopularniejszych aktywności w naszym kraju szczególnie w okresie wiosenno-letnim. Jednak, co zrobić gdy pogoda nie dopisuje, a za oknem czekają na nas coraz niższe temperatury? Wtedy pomyśleć możemy o zakupie karnetu na siłownię i rozpoczęcia swoich zmagań sportowych na nowym terenie.

Korzyści płynące ze sportowego sprzętu

Oprócz sprzętów typowo siłowych, członkom udostępniane są różnorodne drążki, uchwyty, ławeczki do ćwiczeń czy bieżnie. Poza tym, jednym z bardziej obleganych urządzeń jest rower stacjonarny – używany w dużej ilości grupowych zajęć fitness oraz przez indywidualnych klientów siłowni. Szczególnie wzmocni mięśnie naszych nóg, poprawi wydolność, kondycję oraz ułatwi wykonywanie innych ćwiczeń, w które zaangażować musimy większą siłę. W przypadku, gdy nie jesteśmy zwolennikami siłowni pomyśleć możemy o zakupie rowerka stacjonarnego do domu – wiele sportowych sklepów ma w swojej ofercie mniejsze urządzenia dostosowane do takich warunków.

Powszechne zalety jakie posiada rower stacjonarny:

  • można z niego korzystać na siłowni oraz w domu
  • nie zajmuje sporo miejsca, toteż zmieści się nawet w niewielkich mieszkaniach
  • na rynku dostępne są różnorodne modele pod względem cenowym i jakościowym
  • regularne korzystanie wywiera pozytywny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu oraz samą kondycję
  • polecany biegaczom, sprinterom oraz rowerzystom jako alternatywa podczas chłodniejszego sezonu
  • wykazuje wysokie korzyści podczas odchudzania – spalamy na nim dużo kalorii

Jak ćwiczyć na rowerku stacjonarnym?

Autor zdjęcia: marbo-sport.pl

Do dzisiaj panuje stereotyp, że aktywność fizyczna nie jest dla wszystkich. Zwłaszcza jeśli dana osoba cierpi na określone problemy zdrowotne. Nic w tym bardziej mylnego, gdyż to właśnie ruch – czy na świeżym powietrzu czy na sali fitness – pomaga nam zachować właściwą równowagę organizmu oraz zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia chorób serca oraz układu naczyniowo-krążeniowego. Oczywiście, przed rozpoczęciem regularnym treningów należy skonsultować się ze swoim lekarzem czy dietetykiem, tym bardziej jeśli cierpimy na jakieś schorzenia lub wady postawy. Najprościej jest zacząć od aktywności o niskiej intensywności, do której należeć może spokojny jogging, spacerowanie czy rower stacjonarny na siłowni. Możliwość dostosowania tempa do naszej aktualnej kondycji również jest sporym ułatwieniem.

Jak wydajnie korzystać z roweru stacjonarnego?

Z rowerka stacjonarnego korzystać możemy na wiele sposobów. Dzięki zróżnicowanym modelom i ich wielkościom nic nie stoi na przeszkodzie, aby taki sprzęt zakupić sobie do swojego mieszkania i tam z niego korzystać – jeśli nie jesteśmy zbytnimi zwolennikami siłowni i wolimy trenować w swoich prywatnych czterech kątach. Najczęściej urządzenia te mają parę stopni trudności, które pozwalają nam na zwiększenie oporu, co w krótkiej perspektywie dużo szybciej nas zmęczy i przede wszystkim pozwoli spalić więcej kalorii. W połączeniu z odpowiednio dobraną do naszego stylu życia dietą szybko zauważymy efekty w postaci spadających centymetrów w obwodzie i kilogramów na wadze. Podczas regularnej aktywności nie wolno też zapominać o stałym nawadnianiu – trenując powinniśmy dziennie pochłaniać około 2-2,5 litrów wody. Dopiero taka ilość pozwoli na odpowiednie nawodnienie organizmu i pozbycie się z niego toksyn i nieczystości. Przyśpieszy też przemianę materii.

Intensywność ćwiczeń a efekty

Najbardziej korzystną formą spalania tłuszczu na rowerku stacjonarnym są tak zwane interwały, czyli intensywne, lecz krótkie momenty wysiłku przerywane półminutowymi lub minutowymi przerwami. Taki wysiłek trwać powinien maksymalnie 15-20 minut, aby zbyt nie obciążać organizmu. Jeśli jednak rower stacjonarny jest wyłącznie jednym z elementów naszego treningu lepiej spisze się jako forma rozgrzewająca nasze mięśnie o niskiej intensywności. Dzięki temu nie zmęczymy się wyraźnie, ale i tak poprawimy średnią wydolność naszego ciała. Im trening lżejszy, tym powinien być dłuższy. Sytuacja wygląda odwrotnie w przypadku ćwiczeń interwałowych na rowerku. Dla zwiększenia korzyści podczas pedałowania na tym przyrządzie zaopatrzyć możemy się w dodatkowe ciężarki na ręce czy klatkę piersiową, które zwiększą naszą masę ogólną i zintensyfikują cały trening.